ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ - Λεωφόρος Καποδιστρίου 60, Φιλοθέη, 210 6813437 ▪ 697 3319273

ΠΟΝΟΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ

Πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από πόνο στη μέση και δεν γνωρίζουν πώς να τον αντιμετωπίσουν. Οι περισσότεροι πιστευούν πώς σε μία ή δύο ημέρες θα είναι μια χαρά και όταν βλέπουν ότι ο πόνος παραμένει ή επανέρχεται πολύ εύκολα, αγχώνονται και πιστεύουν ότι έχουν πάθει κάτι πολύ σοβαρό. Τις περισσότερες φορές τα συμπτώματα υποχωρούν απο μόνα τους αρκεί να ακολουθήσουμε κάποια απλά βήματα. Συνήθως ο χρόνος αποκατάστασης ολοκληρώνεται σε 4 στάδια.

Πρώτο στάδιο: Ανάπαυση τουλάχιστον 48 ωρών. Μετά από ένα τραυματισμό στη μέση ο οργανισμός χρειάζεται 2 ημέρες για να αποκαταστήσει το αγγειακό σύστημα της περιοχής. Ο τραυματισμός σε κάποιο ιστό της περιοχής (π.χ. μεσοσπονδύλιος δίσκος, σύνδεσμος, μύες) συμπαρασύρει και τα μικρά αγγεία, οπότε η περιοχή για δύο ημέρες στερείται καλής αιμάτωσης. Ο ασθενής πρέπει να αποφύγει τις έντονες δραστηριότητες και να δώσει το χρόνο στον οργανισμό να αποκαταστήσει τη σωστή αιμάτωση της μέσης.Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δωθεί στη σωστή εργονομία και τη σωστή θέση στο κρεβάτι ώστε τα φορτία στη μέση να κατανέμονται ομοιόμορφα.

Δεύτερο στάδιο: Ήπια κινητοποίηση. Ο ασθενής αποφεύγει τις έντονες δραστηριότητες και εκτελεί μόνο τις πολύ απλές καθημερινές δραστηριότητες με ιδιαίτερη προσοχή, ενώ πρέπει να παρεμβάλλονται διαστήματα ανάπαυσης γιατί η περιοχή της μέσης είναι ευαίσθητη και ο κίνδυνος υποτροπής είναι μεγάλος. Στο στάδιο αυτό ο οργανισμός με ειδικά κύτταρα που επιστρατεύει (μακροφαγά) καθαρίζει το σημείο της βλάβης από τα νεκρά κύτταρα και απομακρύνει τα στοιχεία της φλεγμονής. Το στάδιο αυτό διαρκεί μια εβδομάδα.

Τρίτο στάδιο: Διαρκεί τρεiς εβδομάδες και είναι το χρονικό διάστημα όπου ο οργανισμός ανακατασκευάζει (ξαναχτίζει) τους ιστούς που τραυματίστηκαν. Σε αυτό το χρονικό διάστημα ο ασθενής μπορεί να αυξάνει σταδιακά τις δραστηριότητες του χωρίς να φτάνει στα πριν τον τραυματισμό επίπεδα. Το ήπιο περπάτημα με αθλητικά παπούτσια, ώστε να αποφεύγονται οι καταπονήσεις στις αρθρώσεις, οι απλές σταθεροποιητικές ασκήσεις και η κολύμβηση είναι κατάλληλες μέθοδοι που επιταχύνουν την αποκατάσταση.

Τέταρτο στάδιο: Είναι το χρονικό διάστημα που η τραυματισμένη περιοχή σταθεροποιείται και μπορούν να ξεκινήσουν οι ασκήσεις ενδυνάμωσης της μέσης. Η διάρκεια της αποκατάστασης εξαρτάται από το πόσο σοβαρή ήταν η βλάβη. Ο σωστός τρόπος εκτέλεσης των ειδικών ασκήσεων θα προφυλάξει τη μέση μας από παρόμοιο περιστατικό στο μέλλον.

Αν ο πόνος δεν υποχωρεί ή αυξάνεται στους χρόνους που προαναφέρθηκαν, ο ασθενής πρέπει να επισκεφτεί έναν ειδικό όπου θα γίνει μια λεπτομερής εξέταση και θα του προταθεί συγκεκριμένη αγωγή.